Yeşil Çay ve Zayıflama

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

 

Yeşil ya da siyah çay, her ikisi de aynı bitkinin yapraklarından elde edilmektedir. Sadece yaprakların işlem görme şekilleri birbirinden farklıdır. Yeşil çay fermente edilmezken siyah çay tam fermente edilmiş özelliktedir. Gördükleri işlemler sebebiylede tatları birbirinden farklıdır. Çay sudan sonra dünyada en çok tüketilen içecektir. Son yıllarda yapılan beslenme ve diyet alanında yapılan araştırmalar özellikle yeşil çayın popülaritesini oldukça arttırmıştır. İçeriğindeki güçlü antioksidanlar ile bütün dikkatleri üzerine toplamayı başarmıştır.

Yeşil çaya antioksidan gücünü katan flavonoidler ve kateşinlerdir. Yeşil çayın bileşiminde bir çok kateşin formu bulunmaktadır. Kateşinler üzerine yapılan araştırmalar yeşil çayı sağlık için olumlu bir içecek kıvamına getirmiştir. Çünkü bu antioksidan bileşikler vücudu serbest radikal saldırılarına karşı korumaktadır. Biliyorsunuz ki serbest radikaller sağlıklı hücreleri yok ederken yerine zararlı hücreleri oluşturmaktadır. Yapılan araştırmalar serbest radikallerin kanser , kalp damar hastalıkları gibi birçok kronik hastalığın oluşmasında etkin rol oynadığını göstermektedir. Serbest radikallerin bu zararlı etkilerinden korunmanın en iyi yolu ise antioksidanlardır. Beslenme biliminde yeşil çayla ilgili yapılan araştırmaların bir tanesinde yeşil çay tüketiminden 30 dakika sonra damarlarda genişleme sağlayarak kanın pıhtılaşma riskini azalttığı bulunmuştur.

Yeşil çayın içeriğinde bulunan kateşinlerin bir diğer özelliği de zayıflamaya yardımcı olmalarıdır. Yapılan araştırmalar, yeşil çayla alınan kateşinlerin vücutta yağ yakım hızını arttırarak ve kalorilerin bağırsaklardan emilimini azaltarak zayıflamaya katkı sağladığı görüşündeler. Ancak unutmamak gerekir ki zayıflamak için sadece yeşil çay tüketmek yetersizdir. Zayıflama, alınan kalori harcanan kaloriden daha az olduğu zaman gerçekleşen bir durumdur. Yoksa istediğin her şeyi tüketip yüksek kalorilerde beslenip üstüne hareket de etmeyip sadece yeşil çay içerek zayıflamayı beklemek boş bir beklenti olacaktır.

Yeşil çay tüketiminde atlanmaması gereken bir nokta ise yan etkileri. Faydalarının olması onu sınırsız tüketebileceğimiz anlamına gelmemelidir. Her bitkinin olduğu gibi yeşil çayında bilinen bazı yan etkileri bulunmaktadır. Çarpıntı, kabızlık, yüksek tansiyon, uykusuzluk bunlardan birkaçıdır. Dolayısıyla yeşil çayı günde 2-3 fincan tüketmek yeterlidir.