Sporcu Beslenmesi – 5: Sporcu Beslenmesi ve Su Tüketimi

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

Sporcu Beslenmesi ile ilgili yazı dizisinin 5. Ankarada Diyetisyen hizmeti veren Uzman Diyetisyen Duygu Öztürk Güneri, Sporcu Beslenmesi ve Su Tüketimi hakkında önemli bilgiler veren yeni bir makale paylaştı.

 

 

 

 

 

  • Sporcu beslenmesinin en önemli noktası belki de sudur. Çünkü gerek antrenmanda gerekde müsabaka sırasında vücut ısısı artar. Terleme artar ve vücuttan su kaybı olur. Su dolaşımın sağlanması, vücut ısısının dengelenmesi ve besinlerin hücrelere taşınması, sindirimin sağlanması, zararlı öğelerin dışarı atılması açısından çok önemlidir.
  • Vücudun susuz kalması (dehidratasyon) sporcuyu güçsüz düşüren en önemli noktalardan biridir. İdrara az çıkmak ve koyu idrar yetersiz sıvı alındığının en önemli göstergeleridir.
  • Aslında sporcunun ne kadar su içmesi gerektiği yaptığı aktiviteye, ortamın sıcaklığına ve aktivitenin süresine bağlıdır.
  • Su içimi üç ana başlık altında toplanabilir. Bunlar; egzersiz öncesi, egzersiz sırası ve egzersiz sonrasıdır. Egzersizden 2 saat önce ortalama 500ml sıvı tüketimi uygundur. Egzersizden yarım saat önce de 1 bardak su içilebilir. Egzersiz sırasında su tüketimi egzersizin şekli, süresi ve ortamın sıcaklığına bağlıdır.
  • Beslenme uzmanları genelde bir saatin altındaki fiziksel aktiviteler için en uygun sıvı alımının su olduğu görüşündedir. Bu nedenle bir saat ve onun altındaki fiziksel aktivitelerde 20 dakikada bir bardak su içilmelidir. Egzersiz sonrası su içimindeki kriter ise idrarın rengidir. İdrarın rengi açık oluncaya kadar sporcunun su içmesi önerilir. Ya da aktivite öncesi ve sonrası vücut ağırlığının arasındaki fark belirlenip, çıkan fark kadar su tüketimi vücudun ihtiyacını karşılayacaktır.