Sporcu Beslenmesi – 3: Sporcu Beslenmesi ve Proteinler

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

Sporcu Beslenmesi ile ilgili yazı dizisinin 3. Ankarada Diyetisyen hizmeti veren Uzman Diyetisyen Duygu Öztürk Güneri, Sporcu Beslenmesi ve Proteinler hakkında önemli bilgiler veren yeni bir makale paylaştı.

 

 

 

 

 

  • Sporcu beslenmesinde protein oranları yaşa, cinsiyete ve yapılan spor dalına göre ayarlanmalıdır. Ancak genel olarak enerjinin %15-20 sinin proteinlerden sağlanması gerektiğini söyleyebiliriz. Sağlıklı bireylerde günlük protein alımında vücut ağırlığının her kilogramı başına 0.8-1 gramlık protein yeterli iken, sporcularda bu miktar kilogram başına 1-1.5 gram proteine kadar çıkmaktadır.
  • Gereğinden fazla alınan proteinin vücuttan atılırken kemik dokusundan kalsiyum çeker ve idrarla kalsiyum atımını arttırır. Ayrıca fazla protein tüketimi böbrekte taş oluşumunu hızlandırır. Eğer kişide herhangi bir nedenle böbrek rezervlerinde azalma varsa ve yeterli suda içmiyorsa, bu durum kişiyi böbrek yetmezliğine kadar götürebilir.
  • Unutulmaması gereken diğer şey ise aşırı protein alımının çeşitli sağlık sorunlarına yol açtığı ve fazlasının yağa dönüşüp depolandığı geriye kalanının da idrar yolu ile atıldığıdır.