uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D VitaminiSon dönemlerde diyet yapmaya karar vermiş insanlardan en sık duyduğum cümle ‘hızlı bir şekilde zayıflamak’ istiyorum oluyor. İnsanlar zayıflamaya karar veriyor ancak bunun o kadarda uzun bir zaman almasını istemiyor. Fakat bireysel hikayeleri dinlediğimde kilo alma süreçlerinin genellikle uzun aylar hatta uzun yıllara varan süreçlerden oluştuğunu görüyorum. Ben de hızla kilo verme hedefi ile gelen her bireye 1-2 ayda almadınız ki bu kadar kiloyu neden bu kadar kısa zamanda vermek istiyorsunuz diyorum. Kaldı ki kilo almak kilo vermekten daha kolay bir durumken!  Kilo alırken yapmanız gereken tek şey çok yemek ve az hareket etmek. Yani insanı yoran bir durum yok ortada. Her şey çok kolay. Ancak iş kilo vermeye gelince durum tam tersi. İhtiyaç duyulan kalori kadar beslenmek ve bol hareket etmek gerekiyor. İş biraz daha zahmetli tabi. Ee biz insanoğlu da her zaman her şeyin en kolayını seviyoruz malum…

Zayıflamak istiyorum diyen herkese cümlelerini ‘sağlıklı zayıflamak istiyorum’ diye değiştirmelerini tavsiye ederim. Çünkü önemli olan sağlıklı zayıflama yöntemleri ile ideal kiloya ulaşmak ve korumaktır. Aksi taktirde zayıflayan tek şey sağlığınız olacaktır. Önemli olan diğer bir şey ise süreyi gözünüzde o kadar abartmamanız. Zaten sağlıklı beslenme ve bol hareket etmeyi yaşam şekli haline getirmeniz gerekiyor. Yani aslında bu süreç ömür boyu sürüyor. J Ama içinizi rahatlatmak gerekirse bu süreçte öyle her şeyde kısıtlı değil. Sağlıklı zayıflamada ve bunu korumada bilmeniz gereken en önemli şey ne yediğinizden çok ne kadar yediğinize dikkat etmeniz gerektiğidir. Zayıflamak istiyorum diyenler öncelikle ne kadar yediğinize dikkat etmeye başlayarak bu iş için ilk adımları atabilirsiniz.

Zayıflamadan çok sağlıklı zayıflama diye tanımladığımız bu süreçte vücut için gerekli olan bütün vitamin ve mineral ihtiyaçlarını karşılayacak yönde beslenme protokolünü oluşturmak önemli. Çünkü sağlıklı zayıflama beden için gerekli olan bütün makro ve mikro besin öğelerinin sağlanması ile mümkün olabilir. Vücudumuzu oluşturan hücrelerin düzenli ve dengeli çalışabilmesi için bütün besin öğelerine gereksinimi vardır. Ayrıca ruhumuzun ve bilincimizin de ihtiyaçlarını zayıflarken doğru beslenme yöntemleri ile gidermeliyiz. Çünkü sağlıksız zayıflama yöntemleri ile depresyona eğilim, hayata katılma da isteksizlikler, hafıza ve bilişsel fonksiyonlarda gerilemeler söz konusu olabilmektedir. İşte tam da bu yüzden cümlelerimiz ‘sağlıklı zayıflamak istiyorum’ olarak değişmeli ve hedefimiz tamamen sağlıklı zayıflama olmalıdır.