Kahvenin Beslenmede Yeri ve Zayıflamaya Etkisi

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

 

Kahve ölçülü içildiği takdirde sağlık açısından faydalı bir içecektir. Ancak kastettiğim aromalı, kremalı kalorisi yüksek kahveler değil tabi. Artık hepimiz biliyoruz ki kahvenin etken maddesi kafeindir. Kafein zihinsel ve fiziksel performansı arttırmasından dolayı özellikle yoğun çalışanların ve öğrencilerin vazgeçilmezidir. Tabi faydalarının bununla sınırlı olmadığını söylemek isterim. Beslenme ve diyet alanında yapılan araştırmalar kahvenin güçlü antioksidan içeriği sayesinde bazı kanser türlerine karşı kuruyucu etkiye sahip olduğu göstermiştir. Yine kahvenin parkinson, alzheimer, diyabet gibi bazı kronik hastalıkları önleme ve geciktirmede olumlu etkilerinin olduğu bildirilmektedir. Zayıflamaya etkisi abartılan kahvenin metabolizmayı bir miktar arttırdığı doğrudur ancak bu yardımcı etki kalorisi hesaplanmış bir diyetin içinde anlamlıdır.

Kahvenin bu tatlı yararlarının yanı sıra bazı sevimsiz yan etkileri de mevcuttur. Fazla tüketilen kahve idrarla kalsiyum atımını arttırarak kemiklerin zayıflamasına neden olur. Yan etkiler bununla da sınırlı değil uykusuzluk, tansiyon yükselmesi, çarpıntı, demir eksikliği, vücutta sıvı atımında artma (diüretik etki) gibi başka yan etkilerde mevcut. Hatta doğurganlığı etkilediğine dair araştırmalarda mevcut. Kahvenin faydalarından yararlanmak, yan etkilerinden kaçmak için günde iki fincan tüketmek yeterlidir. Daha fazlasını tüketmek olası yan etkileri yaşamanıza neden olabilir.