Kabızlık ve Beslenme

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

Kabızlık dışkılama sayısındaki azalma ve dışkılama esnasında güçlük çekilmesidir. Kabızlığı olan kişi ilk aşamada beslenmesini düzenlemelidir. Bağırsak hareketlerini hızlandıran ve ağrılı dışkılamayı azaltan beslenme önerileri ile bireyin rahatlaması sağlanabilir.

 

 

 

Kabızlığı azaltan beslenme önerileri:

  • Günlük su tüketiminizin en az 2 litre civarında olmasına özen gösterin. Sabah uyandığınızda içeceğiniz bir bardak ılık su bağırsakların çalışmasını ve dışkının yumuşamasını sağlar.
  • Dışkılama ihtiyacınız oluştuğunda bunu ertelemeyiniz. Ertelemek tuvalet alışkanlığı düzeninizin bozulmasına neden olur.
  • Posa yani lif içeriği yüksek olan besinleri günlük beslenmenize dahil edin. Sağlıklı bir insanın günde 25-30 gram posa alması gerekmektedir.
  • Kabukları ile yenebilen meyve ve sebzeleri kabuklu tüketmeye özen gösterin. Meyve ve sebzeler lif oranı yüksek besinlerdir. Günde 5 porsiyon meyve +sebze tüketebilirsiniz.
  • Ekmek tercihinizi tahıllı ekmekten yana kullanın. Bu hem kilo kontrolü sağlarken hem de bağırsaklarınızın çalışmasına yardımcı olacaktır.
  • Spor yapın. Spor yapmak bağırsaklarınızın daha iyi çalışmasını sağlar. Haftada en az 3 kez yürüyüş yapın. Düzenli yapılan fiziksel aktivite ile kalın bağırsak hareketlerinin de düzenlenmesi sağlanabilmektedir.
  • Haftada 2-3 kez kurubaklagil tüketmeye özen gösterin. Lif açısından oldukça zengin bu grup bağırsaklarınızın çalışmasını kolaylaştıracaktır.
  • Beslenmenizde sağlıklı yağlara yer verin. Beslenmesinden yağları çıkaran insanların en büyük probleminden biri kabızlıktır. Günlük ihtiyaç kadar kullanılan yağlar bağırsak geçişinde rahatlama sağlayacaktır.
  • Her gün 1 kase probiyotik yoğurt ya da kefir tüketin. Çünkü probiyotik içerikli besinler, bağırsak florasına etki ederek, bağırsağın daha düzenli çalışmasına yardımcı olmaktadır.
  • Her gün aynı saate tuvalete gidin ve 10 dakika oturun. Dışkılama hissiniz oluşmasa bile bunu yapın. Bu durum bir süre sonra bağırsaklarınıza tuvalet alışkanlığı kazandıracaktır.

Kabızlığa iyi gelen yiyecekleri tüketmek kadar kabızlığa neden olan gıdaları (çay, kahve,sigara, alkol, beyaz pirinç, beyaz ekmek gibi)beslenmenizden çıkarmakta önemlidir. Beslenmenizi düzenlemenize rağmen rağmen kabızlığınız devam ediyorsa bir doktora danışmak faydalı olacaktır.