Diyet Yaparken Yapılan Hatalar

uzman diyetisyen duygu öztürk, Diyetisyen ankara, ankara diyetisyen, sağlıklı beslenme, zayıflamak istiyorum, sağlıklı zayıflama, selülit tedavisi, diyetisyen, ankara, diyet, diyet listesi, zayıflama, york testi, kilo alma, gıda intolerans testi, diyabette beslenme, çocuk beslenmesi, ankarada diyetisyen, ankara en iyi diyetisyen, gebelik dönemi beslenme, hastalıklarda beslenme, inbody testi, serbest radikal ölçümü, vücut analizi, zayıflama yolları, kolay zayıflama yöntemleri, diyet klinik, diyet merkezi, ankara zayıflama merkezi, ankara diyet merkezi, sporcu beslenmesi, dietmap, form ve bakım, form, obezite, bölgesel incelme, Radyo Frekans ile Bölgesel İncelme, Profesyonel Cilt Bakımı, G5 ile Selülit ve Vücut Şekillendirme, Elektroterapi ve Lenf Drenaj, Elektroterapi, Lenf Drenaj, D Vitamini

Çevrenizdeki insanlarla konuştuğunuz zaman birçoğunun diyet yaptığını işitirsiniz. Yapılan bu diyetlerinde çoğu zaman bir uzman kontrolü dışında, oradan buradan kulaktan dolma bilgilerle yapılan diyetlerden oluştuğunu fark edersiniz. Bilinçsiz yapılan bu diyetler ise vücuda hasarlar verebilmekte ve metabolizmanın bozulmasına neden olabilmektedir. İşte size en sık yapılan diyet hataları:

1- Çok düşük kaloriler ile açlık diyetleri yapmak; Vücudun özellikle kas ve su kaybettiği bu diyetler tam bir fiyasko. Ayrıca çok ciddi sağlık problemlerine de neden olabilmekte. Açlık diyetleri  bağışıklık sistemini ve metabolizmayı zayıflatarak kişinin ömür boyu kalıcı hasara uğramasına sebebiyet verebilmektedir. Zayıflarken beslenme ve diyet aynı anda beraber yürütülmelidir. Kişi diyet yaparken aynı zamanda beslenmelidir de.

2- Light ürünlerden yiyorum diyerek paket paket light ürün tüketmek; Light ürünlerin kalorisi olmadığını düşünmek en sık yapılan hatalardan birisidir. Aslında satın aldığınız ürünlerin etiketini okuduğunuzda hepsinin kalorisi olduğunu  hatta ciddi miktarlarda yağ içerebildiklerini de fark etmiş olursunuz.

3-Sadece proteinli besinlerle beslenerek  zayıflamaya çalışmak; Proteinlerin zayıflatıcı etkisini kullanmak son dönem diyetlerin en popüler yöntemi diyebilirim. Evet proteinlerin böyle bir etkisi var ancak bunların yanında başka etkilere de sahip olduğunu unutmayalım. Örneğin yüksek yağ içerdiklerinden dolayı kan yağlarını yükseltebilme etkileri, ürik asiti yükselterek gut hastalığına sebep olma etkileri, böbrekleri yorarak böbrek yetmezliğine neden olabilme etkileri, tansiyonu yükseltebilme etkileri gibi. Diyet yaparken tek tip beslenmemeye özen gösterin yani besin çeşitliliği sağlayın. Her besinin vücudunuz için ihtiva ettiği ayrı ayrı faydaları olduğunu unutmayın.

4- Çeşitli bitki çaylarından medet ummak; Bitki çaylarında aranan mucize sınırsız bir tüketime de meyil oluşturmaktadır. Çünkü ottur zararı yoktur diye düşünülür, bardak bardak içilir. Oysaki fazlaca tüketilen bu çaylar karaciğer ve böbrekleri yormakta, bağırsak sistemini de bozabilmektedir. Bitki çaylarını dahi kullanırken bir uzmana danışmakta ve tüketim miktarları hakkında bilgi almakta fayda vardır.

5-Diyet yapıyorum diyerek ekmeği kesmek; Yine en sık yapılan hatalardan biriside diyet yaparken ekmeği kesmek. Biz diyetisyenler sadece beyaz ekmeği kesin diyoruz. Ama ekmeği kesin demiyoruz. Tahıllı ekmek tüketmek bedenimiz için gerekli olan sağlıklı karbonhidratları sağlayarak kan şekeri dengesi sağlar. Diyet yaparken kan şekerinin dengede olması o diyetin sürdürülebilirliği için en gerekli unsurdur.

6-İlaçlarla zayıflamaya çalışmak; Zahmetsizce zayıflamak isteyenlerin en sık başvurduğu yöntemdir. Diyet ve spor yapmak zahmetli geldiğinden bir hap yutarım zayıflarım diyenlerin en sevdiği yöntemdir. Yıllardır her sene yeni zayıflama hapları çıkar, illaki deneyen birinde ciddi yan etki yaratır ki bu genelde ölümle sonuçlanma olur, sonrada piyasadan kaldırılır. Zayıflama hapları ile zayıflamaya çalışmak sağlığı çok ciddi tehdit eden bir yöntemdir. Ayrıca bu hapların kullanımı bırakıldıktan sonra kişi verdiği kilonun çok daha fazlasını geri alır. Lütfen sizlere zahmetli gelse bile sağlıklı diyetlerle ve spor yaparak kilo vermeye uğraşın. Bu hem yaşam kalitenizi arttırır hem de daha kalıcı olur.

7- Diyet yaparken sıfır yağlı beslenme çabası; Diyet denilince ekmekten sonra kesinlen diğer bir besin ise yağlardır. Sanki tek başına şişmanlığın nedeni oymuş gibi hemen beslenmeden atılır. Yağlar üç temel besin öğelerimizden bir tanesidir. Temel öğe demek olmazsa olmaz demektir. İnsanı şişmanlatan sağlıklı yağlar değildir. Aşırı miktarda tüketim ve sağlıksız yağ tercihleridir şişmanlığa neden olan. Bunları beslenmenizden çıkarsanız yeter. Yeterli miktarda ve sağlıklı yağları ise beslenmenizin ayrılmaz parçası haline getirmelisiniz.

8- Sınırsızca meyve yemek; Yine sanki hiç kalorisi yokmuş gibi davranılan bir grupta meyvelerdir. Meyve yiyorum sanki ne olacak denilerek sınırsızca tüketilir. Oysaki  meyvelerin de besinsel değeri  yüksektir. Sağlıklı birer besin öğeleri olmakla birlikte fazlası şişmanlığa neden olur. Meyveleri yeterli porsiyonlarda ve mevsiminde tüketirseniz faydalarından yararlanabilirsiniz. Miktarı abartırsanız tartıda artışlar görmek sizi şaşırtmasın.

9-Sporda aşırıya kaçmak; Aşırı yapılan sporda fayda yerine zarar sağlamaktadır. Aşırıya kaçılan sporla kaslar azalmakta ve bağışıklık sistemi düşmektedir. Elbette ki zayıflamada spor, diyetle beraber sinerjik bir etki yaratarak en güzel sonuçları oluşturmaktadır. Ancak yapılan sporun şiddeti ve süresi kas kayıplarına neden olmayacak, bedeni dirençsiz bırakmayacak şekilde ayarlanmalıdır.